Zaprawa zimowa

Zaprawa zimowa
Okres zimowy dla naszego organizmu na pewno nie będzie prosty i trzeba się na to przygotować, że będą występowały różnorakie problemy, między innymi rosnąca ilość tkanki tłuszczowej czy też problemy z kondycją. Może dojść do sytuacji, w której będziemy mieli problem z utrzymaniem takiej kondycji, którą udało się nam wcześniej wypracować w tym okresie letnim, gdy mieliśmy więcej ochoty na wszelkie aktywności fizyczne. Trzeba jednak w jakieś mierze się przemóc i również zimą starać się o tą aktywność, ponieważ tylko dzięki niej jest szansa na to, że w nowym wiosennym czy letnim sezonie nie będzie trzeba się znów odchudzać.

Okres zimowy – w Sali czy na powietrzu?

Wiele osób zastanawia się czy w okresie zimowym powinniśmy decydować się na treningi na salach czy może jednak lepszym rozwiązaniem będzie trening realizowany w plenerze tak jak robi się to w okresie letnim. Trudno tutaj o jednoznaczną odpowiedź na tak postawione pytanie. Zaprawa zimowa na świeżym powietrzu może być dla naszego organizmu cennym doświadczeniem, które to wpłynie na zdrowie będzie decydować o lepszym samopoczuciu. Widać, że z roku na rok rośnie właśnie liczba zwolenników tego typu działań zmierzających do tego, by zaprawiać się na świeżym powietrzu. Na pewno trzeba zwracać uwagę na to, że taki trening musi być odpowiednio przygotowany.

Trening zimowy w plenerze

Chcąc wyjść w plener, by nieco pobiegać trzeba przede wszystkim decydować się na komfort i dobre samopoczucie. Kluczowa sprawa to dobry strój. Z jednej strony będzie nam dokuczał mróz, z drugiej zaś trzeba się spodziewać, że będziemy w trakcie treningu podnosić swoją temperaturę ciała, pojawi się potliwość i w związku z tym może dojść również do przeziębienia. Nie można więc ani ubrać się za ciepło ani też za zimno. Optymalnym rozwiązaniem będzie zawsze zakładanie specjalnie przygotowywanej bielizny termicznej, która została skonstruowana w taki sposób, że ma chronić przed zimnem, ale jednocześnie doprowadza do tego, że nie będzie problemów z przegrzewaniem się organizmu. Izoluje zimno, ale nie powoduje nadmiernego ogrzania organizmu więc będzie się w praktyce bardzo dobrze sprawdzać. jeśli ktoś ma przed sobą biegowy trening czy jazdę na rowerze na pewno będzie to takie rozwiązanie, które od strony praktycznej dobrze się sprawdzi i warto będzie je wykorzystywać.

Trening na Sali

Jeśli ktoś będzie chciał zdecydować się na trening na Sali tutaj już nie trzeba się tak przygotowywać pod kątem temperatury. Oczywiście bierzemy zwykły strój na trening w takich warunkach jak standardowo w ciepłe dni. Jedyne o czym tutaj będzie trzeba pamiętać to wygaszanie organizmu i mięśni stopniowo w trakcie trwania takiego treningu, tak by nie było porem takiej sytuacji, w której wychodząc z Sali treningowej będziemy mocno rozgrzani. W ten sposób można sobie zagwarantować jedynie problem z zapaleniem płuc, dlatego trzeba być szczególnie ostrożnym. Po treningu na pewno warto chwilę odpocząć, doprowadzić do uspokojenia pracy serca i unormowania temperatury. Nie wychodzimy nigdy na zewnątrz gdy jesteśmy mocno spoceni.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez klub Top Fitness, specjalizujący się w prowadzeniu zajęć ruchowych.