Trener personalny czy samodzielne ćwiczenia

Trener personalny czy samodzielne ćwiczenia
Nie da się zaprzeczyć, że aktywność fizyczna będzie dla naszego organizmu bardzo ważna. To właśnie dzięki niej będzie można na dłuższy czas zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Jeśli chodzi o uprawianie sportu mamy rzeczywiście wiele możliwości, by podejmować aktywność fizyczną. Warto zdecydować się na takie propozycje, które będą odpowiadać naszym predyspozycjom i upodobaniom, gdy chodzi o formę aktywności sportowej. Tych możliwości nie brakuje począwszy od biegania, przez jazdę na rowerze oraz trening realizowany na siłowni. Na co tak naprawdę się zdecydować to w dużej mierze zależeć będzie tylko od naszych potrzeb.

 

Trener czy samodzielne ćwiczenia


Jeśli jesteśmy zainteresowani poważniejszym treningiem możemy zdecydować się albo na samodzielne wykonywanie ćwiczeń albo też będzie można udać się do osoby, która w przygotowywaniu treningu się specjalizuje i będzie w stanie przygotować dla nas zindywidualizowaną formę treningową. Pojawia się pytanie czy rzeczywiście powinniśmy się zdecydować na pomoc specjalisty czy sami poradzimy sobie z organizacją treningu.

Kiedy trener okaże się pomocy?


Przede wszystkim osoba trenera może się okazać bardzo ważna w szczególnych przypadkach, gdy dla danej osoby konieczne będzie przygotowywanie zindywidualizowanego, dopasowanego odpowiednio treningu. Pomoc trenera osobistego będzie dobra w sytuacji, gdy ktoś do tej pory nie utrzymywał żadnej aktywności i potrzebuje pomocy przy ułożeniu listy wykonywanych treningów. Pomoc trenera personalnego wskazana będzie również w przypadku tych osób, które mają problemy zdrowotne i muszą mieć przygotowany trening z uwzględnieniem tego na jaką aktywność mogą sobie pozwalać a jakiej ze względu na stan zdrowia powinni unikać. W tej sytuacji osoba, która zajmuje się organizowaniem treningu od lat będzie miała odpowiednie doświadczenie, by zorganizować dla nas idealny trening. Osoba taka ma stosowne doświadczenie, ale również wiedzę teoretyczną, by taki specjalistyczny trening przygotowywać.

Jeśli chcemy trenować wyłącznie rekreacyjnie i nie mamy przed sobą jakiegoś konkretnego efektu do osiągnięcia, wtedy jak się wydaje najlepiej będzie podjąć się samodzielnie treningu bez jakieś pomocy ze strony trenerów. W tej sytuacji właściwie to co sami będziemy chcieli robić powinno być dla nas wystarczające. Bieganie, jazda na rowerze czy lekki trening siłowy, jeśli nie mamy problemów ze zdrowiem praktycznie wszystkie formy aktywności powinny być dla nas właściwe. Oczywiście taki trening bez pomocy specjalisty przede wszystkim będzie dla tych osób, które nie są nastawione na jakieś szczególne efekty i chcą trenować wyłącznie dla siebie. Jeśli jednak chcemy osiągnąć specjalny efekt, trening nastawiony jest na jakieś wyniki wtedy konieczne będzie jego organizowanie w taki sposób, by skupić się na tych aspektach, które mają dla nas największe znaczenie. Wydaje się, że w tej sytuacji właśnie pomoc dobrego trenera personalnego będzie dla nas wsparciem. Dobry trening ma przede wszystkim odpowiadać naszym oczekiwaniom.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez klub Top Fitness specjalizujący się w prowadzeniu zajęć ruchowych.