Powody, dla których można zakochać się w bieganiu

Powody, dla których można zakochać się w bieganiu
Są osoby, których nie trzeba przekonywać do biegania. Miłośnicy tego sportu deklarują, że stał się on integralną częścią ich życia, ba – nawet sposobem na życie. Nierzadkim widokiem są ludzie, którzy skoro świt bądź późnym wieczorem oddaja się swojej pasji biegania – oni znajdą czas i motywację bez względu na porę dnia, pogodę czy samopoczucie. Jak jednak zachęcić do biegania tych, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć pasji towarzyszącej temu sportowi? Czy każdego można zarazić miłością do biegania? Przekonajmy się!

 

  1. Bieganie to sport, który uprawiać można dosłownie wszędzie. Niemal w każdym zakątku Ziemi, nawet tam, gdzie nie słyszano o fitness klubie czy basenie, możliwe jest doświadczenie odprężającej i pobudzającej zarazem aktywności fizycznej. Wystarczy trochę terenu, własne ciało i odrobina motywacji. Bieganie to wpisany w naturę człowieka typ ruchu, zatem biegaczy spotkasz na każdym kontynencie i w każdej kulturze.
  2. Sport to zdrowie – to wie każdy. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że dla profilaktyki gnębiących ludzkość chorób cywilizacyjnych najlepszy okazuje się być trening cardio, którym jest m. in. bieganie. Jako sport stosunkowo mało kontuzjogenny oraz dedykowany tak naprawdę osobom w każdym wieku, bieganie doskonale usprawnia funkcjonowanie całego organizmu. Żaden inny rodzaj aktywności fizycznej nie wpływa tak korzystnie na układ sercowo – naczyniowy, jak bieganie. Mocne, zdrowe serce i sprawne krążenie krwi – gwarantowane. A za tym idzie optymalne dotlenienie całego organizmu, a zatem lepsze oczyszczanie komórek z zalegających metabolitów i toksyn czy skuteczniejsze procesy regeneracyjne.
  3. Bieganie odchudza! Osoby z nadwagą zacząć mogą od spokojnych marszobiegów czy delikatnego truchtu. Z czasem ciało będzie stawało się coraz sprawniejsze, a wypracowana na treningu kondycja pozwoli na zwiększanie intensywności wysiłku. Najbardziej wymagającą formą biegu są podbiegi pod górkę oraz sprinty, zarezerwowane dla bardziej zaawansowanych biegaczy. Bez względu na pokonany dystans czy tempo biegu – spalasz kalorie i chudniesz. Duża dowolność w planowaniu treningu pozwoli wdrożyć się w bieganie nawet osobom ze znacznym nadmiarem kilogramów, które stopniowo zrzucając zbędny balast odkryją coraz większe możliwości własnego organizmu.
  4. Ruch na świeżym powietrzu to najzdrowsza forma treningu. Sprzyja doskonałemu dotlenieniu organizmu, relaksuje, pozwala na obcowanie z przyrodą. W słoneczne dni zafundujemy sobie optymalną dawkę witaminy D – a wszystko dzięki skórnej syntezie tej witaminy pod wpływem promieni UV. Podczas dni pochmurnych – zahartujemy organizm i wzmocnimy potencjał odpornościowy organizmu. Zaś w bardzo niesprzyjających warunkach pogodowych nie musimy wcale rezygnować z treningu – wystarczy zaprzyjaźnić się z bieżnią elektryczną.
  5. Bieganie hartuje ciało i ducha – jest to sport wymagający, o ile oczywiście zechcemy, by taki był. Jeśli w planach mamy jedynie rekreacyjne przebieżki – to dobrze. Jeśli stawiamy na realizowanie ambitnych planów treningowych – to jeszcze lepiej. Bieganie wymaga koncentracji, umiejętności przebywania ze sobą sam na sam, żmudnego pokonywania kolejnych kilometrów oraz przekraczania na kolejnych treningach granic własnych możliwości. Wymaga samozaparcia, by bez względu na pogodę, samopoczucie czy problemy życia codziennego założyć buty, nałożyć na uszy słuchawki i pobiec przed siebie. Bez wątpienia ten, kto regularnie i wytrwale biega, będzie równie wytrwały w życiu.
  6. Bieganie to jedna z najskuteczniejszych terapii odstresowujących. O endorfinach słyszeli chyba wszyscy – ci mali spryciarze, goszczący u nas podczas wysiłku fizycznego, oddziałują relaksacyjne i lekko euforycznie na nasz mózg, nieodłącznie wywołując uśmiech na naszej twarzy po zakończonym treningu. To one odpowiedzialne są za tzw. „euforię biegacza”. A jeśli dodać do tego świeże powietrze, miłe okoliczności przyrody i potężną dawkę energii wyzwalanej bieganiem – zapomnieć można o stresie, nudzie, depresji czy bezsenności. Kto będzie chciał sięgnąć po antydepresant czy lek nasenny, skoro wystarczy po prostu pobiegać?
  7. Bieganie integruje! Sport ten ma dwojaki charakter – z jednej strony jest to wymarzona forma ruchu dla indywidualistów, a nawet samotników. Z drugiej – to świetny sposób na dołączenie do grupy podobnych nam pasjonatów. Bieg solo, w parze albo w dużej, zorganizowanej grupie biegaczy – każda opcja sprzyja nawiązaniu kontaktów interpersonalnych. Poznasz nawet więcej bratnich dusz niż podczas spaceru z psem, który uchodzi za ostatnią deskę ratunku dla nieśmiałych osób, pragnących nawiązania kontaktu w innymi
  8. Bieganie to najskuteczniejsza, najtańsza i dostępna dla każdego kuracja odmładzająca. Bez względu na to, czy jesteś filigranową kobietą z niepokojem wypatrującą każdej nowej zmarszczki na twarzy, czy muskularnym facetem o bardzo surowym podejściu do dbania o wygląd - biegając zyskasz młodość. Unikatowy koktajl endorfin, przyspieszonego bicia serca, świeżego powietrza, zastrzyku energii i pasji sprawia, że biegacze są postrzegani jako osoby szczęśliwe, atrakcyjne i młode. Co więcej – oni naprawdę tacy są!

 

A Wy za co kochacie bieganie?


Kalendarz biegów

Pokaz wszyskie biegi
Dołącz do nas na Facebooku


Susz Triathlon 2018
DO STARTU POZOSTAŁO

dni

godz

min

sek
Susz Triathlon