Bądź aktywny latem!

Bądź aktywny latem!
Lato to czas, kiedy mamy w sobie znacznie więcej energii. Długi dzień i ciepło potrafią zdziałać cuda. Część z nas poświęca wówczas więcej czasu na aktywność fizyczną, inni raczej wolą oddać się leniuchowaniu. Tych pierwszych do sportu nie trzeba namawiać, pozostałym podpowiadamy jak zacząć.

Wybierz sport dla siebie

Przede wszystkim mądrze wybierz rodzaj aktywności. Zastanów się czy wolisz sport o większej czy mniejszej intensywności. Bez względu na to, co wybierzesz musisz zadbać o regularność, dlatego pomyśl ile czasu możesz poświęcić. Rozważ poszczególne dyscypliny pod kątem swojego zdrowia. Jeśli masz problem ze stawami kolanowymi, raczej nie wybieraj biegania. Jeśli do tej pory ze sportem było ci raczej nie po drodze, wybierz coś spokojniejszego, np. jogę.

Latem wybieraj przede wszystkim aktywność na świeżym powietrzu – rower, rolki, nordic walking czy długie spacery przeplatane marszobiegami. Zaczynaj powoli oswajając się z nową formą ruchu. Jeśli okaże się, że wybrany sport ci nie odpowiada, nie zrażaj się. Pamiętaj, że próbując nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać.

Wyznacz sobie cel

Wiele osób potrzebuje mieć w perspektywie jakiś cel, który pomoże zmotywować się do ruchu w te dni kiedy leżak rozstawiony na balkonie będzie wydawał się o wiele bardziej kuszącą propozycją. Cele mogą być różne. Jeśli biegasz możesz założyć sobie, że w ciągu najbliższych miesięcy przygotujesz się do jakiegoś biegu (poszukaj biegu na 5, 10 km). Możesz wyznaczyć sobie liczbę kilometrów do przejechania na rowerze czy ilość kroków zrobionych podczas spacerów i marszobiegów. By je policzyć wystarczy telefon i odpowiednia aplikacja.

W grupie siła!

Namów do wspólnej aktywności kogoś z najbliższego otoczenia – partnera, siostrę, przyjaciela. Razem będzie wam raźniej, ale przede wszystkim będziecie się wzajemnie motywować.

Jeśli nie uda ci się nakłonić nikogo z bliskich, poszukaj zorganizowanych grup biegaczy, rowerzystów, tych, którzy kilka razy w tygodniu maszerują z kijkami do nordic walking. Zazwyczaj są to bardzo otwarci ludzi, którzy chętnie ci pomogą, coś podpowiedzą, zmotywują.

Zadbaj o odpowiedni strój

Strój to kwestia wbrew pozorom bardzo istotna. Oczywiście, można ćwiczyć w czymkolwiek, ale możesz wówczas czuć pewien dyskomfort. Podczas biegu czy jazdy na rowerze T-shirt z bawełny wchłonie wilgoć i przyklei się do ciała, podczas gdy ten z tkaniny zwanej techniczną będzie wciąż suchy. Koniecznie zadbaj też o wygodne buty, sprawdź np. linię Nike Sportswear. Obuwie sportowe sprawdzi się nawet jeśli w ramach swojej aktywności planujesz tylko regularne długie spacery.