Jak bezpiecznie zacząć biegać

Bieganie to jedna z najczęściej wybieranych aktywności fizycznych. Pomaga skutecznie pracować nad kondycją oraz sylwetką, zwiększa wydolność organizmu, stanowi profilaktykę wielu chorób, uczy konsekwencji i samodyscypliny… Jak widać, nie brakuje powodów, aby zacząć biegać. A żeby zrobić to bezpiecznie i skutecznie, tak, aby nie przetrenować organizmu i nie zrazić się do tej wdzięcznej formy aktywności fizycznej – potrzebny jest rozsądny plan wprowadzający w bieganie. Jakie są jego podstawowe założenia?


Amatorski sport, dieta profesjonalisty

Kurczak, ryż i brokuły - najpopularniejszy (dla niektórych także i najnudniejszy) posiłek sportowców. Ten coraz częściej gości jednak także w menu tych, którzy nie uprawiają sportu wyczynowo. I nic dziwnego, bo amatorski sport nie wyklucza profesjonalnej diety. Ważne jednak, by zachować zdrowy rozsądek!


Co nam daje bieganie

Zupełnie inne emocje są podczas biegania, a zupełnie inne podczas grzybobrania i to jest naturalne. Ale zanim przejdziemy do emocji związanych z bieganiem, to u podstawy tej pasji, leży dla jednych codzienny, dla innych 3 czy 4 razy w tygodniu robiony często żmudny trening. I tu nie ma znaczenia, czy upał, zimno, deszcz, śnieg czy ekstremalny czasem mróz, nie ma że boli, swoje treningowe kilometry trzeba zrobić. Dzięki temu wyzwalamy w sobie samodyscyplinę, upór, wytrwałość, czyli wszystko to, co w życiu jest tak bardzo potrzebne.


Bieganie – jak poprawić swoją wytrzymałość

Powodów do rozpoczęcia przygody z bieganiem jest wiele – chęć redukcji masy ciała, poprawy funkcjonowania układu sercowo – naczyniowego i normalizacji ciśnienia krwi, czy po prostu wdrożenia w życie bardzo zdrowego nawyku – regularnej aktywności fizycznej. Na wcześniejszym lub późniejszym etapie treningu biegowego pojawia się pytanie o to, jak poprawić swoje osiągi i wypracować jeszcze lepszą formę. Jak to zrobić?


Masz dość biegów ulicznych? Daj się ponieść... nogom i fantazji!

Jeśli medale za udział w biegach ulicznych, miejskich dychach, półmaratonach czy maratonach nie mieszczą się już na półce, a każdy kolejny krążek cieszy coraz mniej, to to zestawienie jest właśnie dla Was! Polska, od kilku lat, biega nietypowo – na niestandardowych trasach, w nietypowym stylu i z pomysłem. Oto nasze zestawienie Top 5 najlepszych nietypowych biegów, podczas których będzie czas na zmęczenie, ale na pewno nie będzie ani chwili na nudę!


Skuteczna regeneracja

Regularna aktywność fizyczna to jeden z najważniejszych filarów zdrowego stylu życia. Korzyści płynące z biegania są nie do przecenienia, jednak integralną częścią plany treningowego musi być regeneracja. Bez względu na to, czy biegasz rekreacyjnie, czy też zawodowo – musisz bezwzględnie pamiętać o odpoczynku. W przeciwnym razie bieganie zmieni się w kontuzyjny sport, prowadzący do przeciążenia organizmu i nie przynoszący zauważalnego progresu treningowego.


Zostałeś rodzicem – nie rezygnuj z treningu, czyli jak biegać z joggerem?

Bardzo często narodziny nowego członka rodziny to dla osób uprawiających czynnie sport duże wyzwanie. Sporo trudności przysparza bowiem kwestia pogodzenia treningu z opieką nad maluchem. Okazuje się jednak, że można połączyć przyjemne z pożytecznym – mowa o bieganiu ze specjalnym wózkiem dla dziecka, tzw. joggerem.


Powody, dla których można zakochać się w bieganiu

Są osoby, których nie trzeba przekonywać do biegania. Miłośnicy tego sportu deklarują, że stał się on integralną częścią ich życia, ba – nawet sposobem na życie. Nierzadkim widokiem są ludzie, którzy skoro świt bądź późnym wieczorem oddaja się swojej pasji biegania – oni znajdą czas i motywację bez względu na porę dnia, pogodę czy samopoczucie. Jak jednak zachęcić do biegania tych, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć pasji towarzyszącej temu sportowi? Czy każdego można zarazić miłością do biegania? Przekonajmy się!


Bieganie to sport idealny

Bieganie to sport idealny – wzmacnia cały organizm, umożliwia różnorodne komponowanie treningu na drodze zmiennych dystansów oraz tempa biegu, może być realizowany w dowolnym miejscu. Ponadto to bardzo efektywny sposób spalania kalorii. To, jak wielki wydatek energetyczny ponosi nasz organizm podczas biegu, jest kwestią mocno indywidualną, choć często podawane są szacunkowe, uśrednione dane.


Sprawdź, czy biegasz w odpowiednim obuwiu

Bieganie to sport wymagający eksploatowania przede wszystkim kończyn dolnych, zwłaszcza stopy i stawu skokowego. Należy zatem zadbać o dwie kwestie, które warunkują bezkontuzyjność tego sportu: odpowiednią technikę biegu oraz optymalnie dopasowane obuwie. O technice biegu – ustawianiu stóp, sposobie wyprowadzania ruchu ze stopy, położeniu miednicy oraz pracy rąk, a także długości kroku – można by napisać podręcznik. Teraz jednak skupmy się na odpowiednim dopasowaniu obuwia do biegania.


Bieg Rzeźnika – wyobrażasz sobie większy wysiłek?

Lubisz stawiać sobie nowe, często z pozoru nieosiągalne cele? Chcesz wypełnić swój kalendarz biegacza ciekawymi wydarzeniami i imprezami? Jesteś gotowy, aby przetestować wytrzymałość organizmu w warunkach odmiennych od tych, które oferują maratony czy krótsze biegi? Kochasz Bieszczady? A zatem nie brakuje Ci powodów, aby stać się częścią biegu innego niż wszystkie – Biegu Rzeźnika.


Rzuć szpilki i zacznij biegać, czyli korpomama biega

Biegam. W zasadzie codziennie i nieustannie. Od lat. Najczęściej w szpilkach po biurze lub z mopem po mieszkaniu. Co jakiś czas także w slalomach w supermarkecie, albo w centrum handlowym. Do niedawna biegałam też za swoim kilkulatkiem, ale odkąd zaczął biegać szybciej niż ja, poddałam się. Teraz ścigam się „tylko” z czasem. Niestety medali za to nie dają, zresztą i tak zwykle przegrywam.


Bądź aktywny latem!

Lato to czas, kiedy mamy w sobie znacznie więcej energii. Długi dzień i ciepło potrafią zdziałać cuda. Część z nas poświęca wówczas więcej czasu na aktywność fizyczną, inni raczej wolą oddać się leniuchowaniu. Tych pierwszych do sportu nie trzeba namawiać, pozostałym podpowiadamy jak zacząć.


Wystartuj w 39. PZU Maratonie Warszawskim i wygraj nowego Fiata Tipo!

Ukończyłeś 12. PZU Półmaraton Warszawski i marzy Ci się debiut lub walka o nową życiówkę na królewskim dystansie? Nie zatrzymuj się w połowie drogi! Organizatorzy Fundacji Maraton Warszawski przygotowali motywacyjny konkurs dla wszystkich tych, którzy wiosną pokonali 21 km, a teraz poważnie myślą o stawieniu czoła maratonowi. Wyzwanie, które stawia przed biegaczami Fundacja, pomoże im zmotywować się i przekroczyć kolejną barierę.


O jeden bieg za daleko?

W tym szczególnym dniu zachęcamy do zapalenia wirtualnej świeczki biegaczom, którzy już na zawsze pozostali na trasie swojego ostatniego biegu… A także chwili autorefleksji nad własnymi startami i tym, co w nich najważniejsze, a o czym często zapominamy.


PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS DLA BIEGACZA

Każda osoba, która chce zrzucić zbędne kilogramy z pewnością wie, że skuteczne odchudzenie polega w 70% na diecie, a w pozostałych 30% na ćwiczeniach fizycznych. Dlatego też, nawet jeśli uprawiamy sport, np. bieganie, nie możemy zapominać o spożywaniu wartościowych i odżywczych posiłków. Poniżej przykładowy całodzienny jadłospis dla biegacza.


Trener personalny czy samodzielne ćwiczenia

Nie da się zaprzeczyć, że aktywność fizyczna będzie dla naszego organizmu bardzo ważna. To właśnie dzięki niej będzie można na dłuższy czas zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Jeśli chodzi o uprawianie sportu mamy rzeczywiście wiele możliwości, by podejmować aktywność fizyczną. Warto zdecydować się na takie propozycje, które będą odpowiadać naszym predyspozycjom i upodobaniom, gdy chodzi o formę aktywności sportowej. Tych możliwości nie brakuje począwszy od biegania, przez jazdę na rowerze oraz trening realizowany na siłowni. Na co tak naprawdę się zdecydować to w dużej mierze zależeć będzie tylko od naszych potrzeb.


Bieganie zimą

Kiedy z nieba pada śnieg, a w uszy i nos szczypie mróz, to mało komu chce się wyjść na biegowy trening. Jednak nie ma co się ociągać, bo przecież chcemy być w doskonalej formie na wiosnę. Od tego jak przepracujemy zimę zależeć będą nasze sukcesy bądź ich brak w nadchodzącym sezonie. Poza tym bieganie zimą może być całkiem przyjemne i komfortowe, jeśli się odpowiednio do niego przygotujemy.


Zaprawa zimowa

Okres zimowy dla naszego organizmu na pewno nie będzie prosty i trzeba się na to przygotować, że będą występowały różnorakie problemy, między innymi rosnąca ilość tkanki tłuszczowej czy też problemy z kondycją. Może dojść do sytuacji, w której będziemy mieli problem z utrzymaniem takiej kondycji, którą udało się nam wcześniej wypracować w tym okresie letnim, gdy mieliśmy więcej ochoty na wszelkie aktywności fizyczne. Trzeba jednak w jakieś mierze się przemóc i również zimą starać się o tą aktywność, ponieważ tylko dzięki niej jest szansa na to, że w nowym wiosennym czy letnim sezonie nie będzie trzeba się znów odchudzać.


Bieganie z psem - problem, czy pomoc w treningu

Biegacz, który posiada psa często musi stanąć przed dylematem, czy iść razem ze swoim pupilem na trening, czy zostawić go w domu. Dla osób przygotowujących się do zawodów kluczową kwestią jest wykonywanie specjalnych treningów. Jeśli chcą utrzymać dane tempo, to bieganie z psem może nastręczać wielu trudności. Jak więc sobie radzić w takich sytuacjach?


Olsztyn europejską stolicą triathlonu!

W ostatni majowy weekend stolica województwa warmińsko-mazurskiego stanie się areną zmagań najlepszych triathlonistów Starego Kontynentu. W sobotę – 26 maja w Centrum Sportowo-Rekreacyjnym nad Jeziorem Ukiel oraz na ulicach miasta będzie można śledzić rywalizację w ramach Pucharu Europy w Triathlonie na dystansie sprinterskim!


Triathlon- wszystko co musisz o nim wiedzieć

Wymaga odpowiedniego przygotowania, doskonałej kondycji, wytrzymałości fizycznej oraz umiejętności płynnego łączenia ze sobą kilku dyscyplin sportowych. Nie jest łatwy i z pewnością nie nadaje się dla początkujących biegaczy. Mimo to, z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Mowa oczywiście o triathlonie.


Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla biegaczy

Podczas biegu natrafiamy na różnego rodzaju wyzwania. Trzeba wbiec na szczyt, a potem z niego zbiec. Czasami jest na tyle stromy, że nasze mięśnie boleśnie to odczuwają.


Gotowi do biegu – i do pływania. Produkty do swimrun

Połączenie biegu i pływania to dość nietypowe zestawienie, lecz jak się okazuje, wcale nie takie przypadkowe. Jak narodził się pomysł połączenia tych zupełnie odmiennych dyscyplin, na czym polega swimrun i jak przygotować się do jego uprawiania?


Susz znów będzie sercem triathlonowej Polski!

Trwa odliczanie do wielkich sportowych i muzycznych emocji!