Bieganie zimą


PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS DLA BIEGACZA

Każda osoba, która chce zrzucić zbędne kilogramy z pewnością wie, że skuteczne odchudzenie polega w 70% na diecie, a w pozostałych 30% na ćwiczeniach fizycznych. Dlatego też, nawet jeśli uprawiamy sport, np. bieganie, nie możemy zapominać o spożywaniu wartościowych i odżywczych posiłków. Poniżej przykładowy całodzienny jadłospis dla biegacza.


Co nam daje bieganie

Zupełnie inne emocje są podczas biegania, a zupełnie inne podczas grzybobrania i to jest naturalne. Ale zanim przejdziemy do emocji związanych z bieganiem, to u podstawy tej pasji, leży dla jednych codzienny, dla innych 3 czy 4 razy w tygodniu robiony często żmudny trening. I tu nie ma znaczenia, czy upał, zimno, deszcz, śnieg czy ekstremalny czasem mróz, nie ma że boli, swoje treningowe kilometry trzeba zrobić. Dzięki temu wyzwalamy w sobie samodyscyplinę, upór, wytrwałość, czyli wszystko to, co w życiu jest tak bardzo potrzebne.


Bieganie to sport idealny

Bieganie to sport idealny – wzmacnia cały organizm, umożliwia różnorodne komponowanie treningu na drodze zmiennych dystansów oraz tempa biegu, może być realizowany w dowolnym miejscu. Ponadto to bardzo efektywny sposób spalania kalorii. To, jak wielki wydatek energetyczny ponosi nasz organizm podczas biegu, jest kwestią mocno indywidualną, choć często podawane są szacunkowe, uśrednione dane.


Zostałeś rodzicem – nie rezygnuj z treningu, czyli jak biegać z joggerem?

Bardzo często narodziny nowego członka rodziny to dla osób uprawiających czynnie sport duże wyzwanie. Sporo trudności przysparza bowiem kwestia pogodzenia treningu z opieką nad maluchem. Okazuje się jednak, że można połączyć przyjemne z pożytecznym – mowa o bieganiu ze specjalnym wózkiem dla dziecka, tzw. joggerem.


Jak bezpiecznie zacząć biegać

Bieganie to jedna z najczęściej wybieranych aktywności fizycznych. Pomaga skutecznie pracować nad kondycją oraz sylwetką, zwiększa wydolność organizmu, stanowi profilaktykę wielu chorób, uczy konsekwencji i samodyscypliny… Jak widać, nie brakuje powodów, aby zacząć biegać. A żeby zrobić to bezpiecznie i skutecznie, tak, aby nie przetrenować organizmu i nie zrazić się do tej wdzięcznej formy aktywności fizycznej – potrzebny jest rozsądny plan wprowadzający w bieganie. Jakie są jego podstawowe założenia?


Skuteczna regeneracja

Regularna aktywność fizyczna to jeden z najważniejszych filarów zdrowego stylu życia. Korzyści płynące z biegania są nie do przecenienia, jednak integralną częścią plany treningowego musi być regeneracja. Bez względu na to, czy biegasz rekreacyjnie, czy też zawodowo – musisz bezwzględnie pamiętać o odpoczynku. W przeciwnym razie bieganie zmieni się w kontuzyjny sport, prowadzący do przeciążenia organizmu i nie przynoszący zauważalnego progresu treningowego.


Amatorski sport, dieta profesjonalisty

Kurczak, ryż i brokuły - najpopularniejszy (dla niektórych także i najnudniejszy) posiłek sportowców. Ten coraz częściej gości jednak także w menu tych, którzy nie uprawiają sportu wyczynowo. I nic dziwnego, bo amatorski sport nie wyklucza profesjonalnej diety. Ważne jednak, by zachować zdrowy rozsądek!


Masz dość biegów ulicznych? Daj się ponieść... nogom i fantazji!

Jeśli medale za udział w biegach ulicznych, miejskich dychach, półmaratonach czy maratonach nie mieszczą się już na półce, a każdy kolejny krążek cieszy coraz mniej, to to zestawienie jest właśnie dla Was! Polska, od kilku lat, biega nietypowo – na niestandardowych trasach, w nietypowym stylu i z pomysłem. Oto nasze zestawienie Top 5 najlepszych nietypowych biegów, podczas których będzie czas na zmęczenie, ale na pewno nie będzie ani chwili na nudę!


Powody, dla których można zakochać się w bieganiu

Są osoby, których nie trzeba przekonywać do biegania. Miłośnicy tego sportu deklarują, że stał się on integralną częścią ich życia, ba – nawet sposobem na życie. Nierzadkim widokiem są ludzie, którzy skoro świt bądź późnym wieczorem oddaja się swojej pasji biegania – oni znajdą czas i motywację bez względu na porę dnia, pogodę czy samopoczucie. Jak jednak zachęcić do biegania tych, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć pasji towarzyszącej temu sportowi? Czy każdego można zarazić miłością do biegania? Przekonajmy się!


Bieganie – jak poprawić swoją wytrzymałość

Powodów do rozpoczęcia przygody z bieganiem jest wiele – chęć redukcji masy ciała, poprawy funkcjonowania układu sercowo – naczyniowego i normalizacji ciśnienia krwi, czy po prostu wdrożenia w życie bardzo zdrowego nawyku – regularnej aktywności fizycznej. Na wcześniejszym lub późniejszym etapie treningu biegowego pojawia się pytanie o to, jak poprawić swoje osiągi i wypracować jeszcze lepszą formę. Jak to zrobić?


Bieg Rzeźnika – wyobrażasz sobie większy wysiłek?

Lubisz stawiać sobie nowe, często z pozoru nieosiągalne cele? Chcesz wypełnić swój kalendarz biegacza ciekawymi wydarzeniami i imprezami? Jesteś gotowy, aby przetestować wytrzymałość organizmu w warunkach odmiennych od tych, które oferują maratony czy krótsze biegi? Kochasz Bieszczady? A zatem nie brakuje Ci powodów, aby stać się częścią biegu innego niż wszystkie – Biegu Rzeźnika.


Sprawdź, czy biegasz w odpowiednim obuwiu

Bieganie to sport wymagający eksploatowania przede wszystkim kończyn dolnych, zwłaszcza stopy i stawu skokowego. Należy zatem zadbać o dwie kwestie, które warunkują bezkontuzyjność tego sportu: odpowiednią technikę biegu oraz optymalnie dopasowane obuwie. O technice biegu – ustawianiu stóp, sposobie wyprowadzania ruchu ze stopy, położeniu miednicy oraz pracy rąk, a także długości kroku – można by napisać podręcznik. Teraz jednak skupmy się na odpowiednim dopasowaniu obuwia do biegania.